3 cale pełne mocy. Recenzja HGLRC Petrel 120X.

HGLRC Petrel 120X to lekki, analogowy, 3 calowy mikrus przeznaczony typowo pod racing. Model występuje w trzech różnych konfiguracjach, które możecie sprawdzić poniżej.


HGLRC Petrel 120X


DronePromo

Specyfikacja wszystkich trzech wersji jest identyczna, różni je jedynie typ silników, choć informacje podawane na ten temat wydają się sprzeczne, więc nie zdziwcie się jeśli po zamówieniu konkretnej wersji otrzymacie inne silniki niż podaje specyfikacja.

Na Banggood oraz na stronie producenta możemy przeczytać, że w wersji 2S zastosowano motory HGLRC Aeolus 1202.5 8000KV, w wersji 4S 1303.5 4800KV, a w wersji 6S 1303.5 2500KV.

Jak się okazuje mój egzemplarz (4S) w rzeczywistości posiada większe motory w rozmiarze 1404 4800KV, zakładam więc, że po wczesnym feedbacku od recenzentów producent zdecydował na taką zmianę i wasze modele również mogą przyjść z innymi silnikami niż podaje specyfikacja, a jeśli już jesteśmy przy specyfikacji…

  • Rama: 120 mm (Unibody), 3mm grubości, śmigła do 3″
  • FC + ESC: HGLRC Zeus25 (F722), MPU6000, BEC 10V 1A oraz 5V 2A, 3-6S, 5 UART’ów, bez pamięci Flash (BlackBox), ESC BLHeli32 25A
  • VTX: Zeus Nano 350mW, PIT/25/100/200/350mW, 5V
  • Antena: HGLRC Hammer 5,8 GHz
  • Kamera: Caddx Ant (14 x 14 mm), 5V
  • Śmigła: GEMFAN 3018, 3 calowe, dwupłatowe
  • Waga: 94 g (bez lipo)

Pierwszy rzut oka

Quad zbudowany jest solidnie, jakość włókna węglowego na pewno można zaliczyć do tego z wyższej półki. Z przodu i z tyłu rama wzmocniona jest dodatkowymi poprzeczkami. Ma grubość 3 mm i posiada otwory montażowe na stack 16 x 16, 20 x 20 lub 25,5 x 25,5 mm.

Canopy odlewane z plastiku jest tylko trochę elastyczne, ale dzięki zamontowaniu FC “na miękko”, na jednej długiej śrubie powinno wytrzymać wiele uderzeń.

Z kilku rzeczy jakie nie przypadły mi do gustu, to zbyt krótkie śruby do śmigieł (M2x6), które ledwo łapią silnik, mała i dość śliska mata pod baterię, która właściwie w ogóle nie trzyma lipo oraz odbiornik Crossfire Nano wepchany luzem między FC a VTX.

 

 

 

Nazbierałem trochę śrub M2x8 i przykręciłem śmigła, przykleiłem najlepszą wg mnie matę pod lipo oraz zamontowałem crossfire na taśmie dwustronnej. Po tych zabiegach już do niczego nie można było się przyczepić, ale szkoda, że sam muszę poprawiać błędy producenta.

Jakie lipo?

Model oblatałem na pakietach 450 mAh, 550 mAh oraz 650 mAh. Na najmniejszych bardzo czuć lekkość tego quada, ale podczas dość agresywnego lotu nie przekraczał on nawet 2 min. Na lipo 550 mAh wyciągałem już 2:30 min, a na 650 mah nawet 3:30 – 4:00 min, wszystko zależy oczywiście od tego jak latacie.

Tune

Model przychodzi z BetaFlight w wersji 4.2, ale bez włączonych filtrów RPM oraz bardziej wyrafinowanego pid tuningu. Zauważalne bounce-backi na osi pitch i roll oraz trochę prop washa mówi nam, że z pewnością znajdzie się tu jeszcze miejsce na poprawę konfiguracji, choć nie powiedziałbym, że lata kiepsko. Lata przyzwoicie, ale nie idealnie.

Więcej szczegółów na temat konfiguracji znajdziecie poniżej. Oryginalny dump z wersji 4.2 możecie zawsze znaleźć na moim Google Drive.

Podsumowanie

Jak na racera przystało model jest bardzo lekki i szybki. Połączenie silników 4800KV nawet z niewielkim skokiem śmigła pozwala na rozwijanie dużych prędkości, ale tracimy tu znacznie na czasach lotu.

Jeśli chodzi o wykonanie czy podzespoły to tu nie mam żadnych zastrzeżeń, poza kilkoma drobiazgami, z którymi sam sobie łatwo poradziłem.

Na wideo pojawiały się zakłócenia, które zazwyczaj mają miejsce w przypadku odbiornika crossfire w małych modelach, gdzie nie zawsze jest możliwość odpowiedniego poprowadzenia przewodów oraz montażu anteny, więc tu też można by wykorzystać jakiś dodatkowy druk na antenę.

W ogólnej ocenie model jest fajny, solidnie zbudowany, a także nie brakuje mu mocy, ale w kilku miejscach producent mógłby się bardziej przyłożyć i dopracować pewne szczegóły.


HGLRC Petrel 120X


DronePromo

Zobacz także
Komentarze